
Firmagaver, kender du til den proces at sidde at lede efter dem? Man vil bare have at det hele til at ske i en ruf, så det ikke kommer til at tage lang tid at finde firmagaver, og hvorfor er så det? Her kommer nogle korte bud på det selv samme spørgsmål, eller i hvert fald som svar derpå. Disse bud giver hverken krav på at være fyldestgørende eller udtømmende, men er et udtryk for skribentens egne personlige holdninger, og dem er der en del af, eftersom at jeg som skribent mange gange har oplevet at sidde med tjansen at skulle indkøbe firmagaver. En af de ting, som jeg bliver nødt til at lægge vægt på i forbindelse med firmagaver, det er at man ikke kan give lige så personlige firmagaver som de gaver, man for eksempel giver til enten venner eller familie. Og hvorfor er så det?
Det har noget at gøre med at firmagaver er en standardiseret størrelse
Når jeg siger at man uanset hvor gerne man ellers vil gøre det godt, aldrig kan gøre firmagaver ligeså personlige som almindelige gaver, så er det fordi at i et firma, der skal alle have det samme, eller i hvert fald mere eller mindre. Så i et stort firma, hvor der er mange, der skal modtage den samme gave, der er gaven jo ikke helt unik for den enkelte, fordi man godt ved at den også er købt til de andre der arbejder samme sted som en selv. Men med det sagt, så kan man nu alligevel godt vælge en rigtig god firmagave, som man giver til alle og som man er rimelig sikker på at alle, eller i hvert fald de fleste bliver glade for. Så kan man gå efter det.